"Hegemonia" băncilor din SUA este pusă, în sfârşit,în pericol de o alianţă a retailerilor, care atacă instituţiile financiare într-o serie de reclame TV, scrie New York Times.
Prima reclamă se intitulează "Niciun beneficiu", iar textul este următorul: "Ne-au falimentat economia, au folosit bani din fondurile de urgenţă, au făcut profituri record. Băncile de pe Wall Street încă mai vor bani. Firmele mari încă sunt forţate să trimită milioane (n.r. de dolari) băncilor, din cauza sistemului defectuos al cărţilor de credit. Astfel, băncile au tot mai mulţi bani pe mână. Nu e de mirare că acestea se împotrivesc mult prea necesarelor reforme. Congressmanii susţin vânzătorii locali, nu băncile. Susţineţi şi voi reforma care va lovi în bănci".
O altă reclamă prezintă un american care nu are bani cash să plătească o cafea şi îi oferă vânzătorului cartea de credit. Acesta o refuză şi îi spune să ia cafeaua fără să plătească, pentru că oricum băncile americane vor face mai mult profit din tranzacţia respectivă decât el. Apoi, vânzătorul începe să explice cum băncile fac un profit anual de 48 de miliarde de dolari, dintre care o treime doar din comisioanele pe care le percep la fiecare tranzacţie cu cardul (44 de cenţi, în medie).
"Hegemonia" băncilor din SUA este pusă, în sfârşit,în pericol de o alianţă a retailerilor, care atacă instituţiile financiare într-o serie de reclame TV, scrie New York Times.
Prima reclamă se intitulează "Niciun beneficiu", iar textul este următorul: "Ne-au falimentat economia, au folosit bani din fondurile de urgenţă, au făcut profituri record. Băncile de pe Wall Street încă mai vor bani. Firmele mari încă sunt forţate să trimită milioane (n.r. de dolari) băncilor, din cauza sistemului defectuos al cărţilor de credit. Astfel, băncile au tot mai mulţi bani pe mână. Nu e de mirare că acestea se împotrivesc mul