În acest moment, 60.000 de străini cheltuiesc 250 mil. dolari pentru a se trata în România
Piaţa s-ar putea dubla până în 2014, iar până atunci am putea primi 500.000 de astfel de vizitatori
Aceştia caută tratamente balneoclimaterice, stomatologice şi operaţii estetice şi oftalmologice
Sejururile medicale sunt o nişă care dacă s-ar dezvolta ar putea avea drept rezultat relansarea turismului românesc, în contextul în care 60.000 de străini cheltuiesc 250 milioane dolari pentru a se trata în România. Preţurile mici şi renumele medicilor români ar putea atrage, până în 2014, un total de 500.000 de pacienţi străini, iar în mai puţin de patru ani, această piaţă s-ar putea dubla, ajungând la 500 de milioane dolari. Astfel, turiştii care vor să viziteze Delta Dunării, Castelul Bran sau Peleş, litoralul sau mănăstirile din Bucovina ar putea profita de această ocazie pentru beneficia de un tratament stromatologic mult mai ieftin decât cel din ţara de proveninţă.
"Turismul medical este o nişă mai puţin dezvoltată în ţara, dar care poate relansa turismul românesc. Există un potenţial uriaş", a declarat Andrei Răzvan Nacea, reprezentant al ANAT (Asociaţia Naţională a Agenţiilor de Turism din România), într-o conferinţă de presă. Acest segment nu a fost dezvoltat foarte mult de agenţiile de turism din România.
Anual 60.000 de străini vin în România pentru a se trata, adică 3% din totalul de 2 milioane de turişti străini, cheltuind 250 de milioane de dolari, potrivit reprezentantului ANAT. "Piaţa din România este mică, dacă se compară cu cea de 1 miliard de dolari din India sau cu faptul că în Cipru, în spitale, există mai mulţi pacienţi străini", a explicat el.
Această piaţă are posibilitatea de dublare până în 2014, iar în mai puţin de patru ani, România ar putea primi un total de 500.000 de turişti.
ANAT consideră că străinii al