Primul film pe care Inarritu îl realizează altfel. Primul film în care se concentrează asupra unei singure poveşti de la început până la final, fără a mai recurge la coincidenţe şi poveşti încrucişate. Inarritu începe un alt capitol al carierei sale de cineast. Biutiful este o experienţă cutremurătoare, ultimul drum către liniştea totală. Explorează o altă Barcelona decât cea cu care suntem obişnuiţi: dincolo de arhitectura lui Gaudi ori de cafenele vesele, descoperim un oraş întunecat, cu probleme, cu imigranţi chinezi şi africani, trafic de droguri, crime. (...)
Primul film pe care Inarritu îl realizează altfel. Primul film în care se concentrează asupra unei singure poveşti de la început până la final, fără a mai recurge la coincidenţe şi poveşti încrucişate. Inarritu începe un alt capitol al carierei sale de cineast. Biutiful este o experienţă cutremurătoare, ultimul drum către liniştea totală. Explorează o altă Barcelona decât cea cu care suntem obişnuiţi: dincolo de arhitectura lui Gaudi ori de cafenele vesele, descoperim un oraş întunecat, cu probleme, cu imigranţi chinezi şi africani, trafic de droguri, crime. O latură întunecată a unuia dintre oraşele cele mai colorate Publicitate şi pline de viaţă. Cu Javier Bardem în rolul principal, interpretându-l pe Uxbal, Inarritu nu poate da greş. Ne dovedeşte, încă o dată, în cazul în care mai aveam nevoie de aşa ceva, că Bardem reuşeşte să intre în pielea oricărui personaj, că are o lejeritate aparte în a se apropia de personaje grele, întunecate, complicate. A sărit într-un ocean de dubii şi frici, aşteptări şi bucurii: a avut cu siguranţă un impact puternic asupra mea, mărturiseşte Bardem. Ţinând cont de traseul personajului, de ultimele luni de viaţă ale lui Uxbal, povestea lui Inarritu are asemănări cu Ikiru (A trăi) al lui Akira Kurosawa – portretul lui Watanabe, un funcţionar japonez