Un număr de şase firme sau consorţii, din România şi străinătate, au depus oferte la licitaţia organizată pentru construcţia primilor 2.100 de metri ai viitoarei piste de 3.500 de metri a Aeroportului Internaţional din Cluj-Napoca, investiţie estimată la 40 milioane euro, fără TVA.
Ofertele au fost deschise joi. "Comisia de evaluare urmează să procedeze la verificarea ofertelor şi va stabili cine va adjudeca acest contract. Criteriul de atribuire este dat de preţul cel mai mic şi perioada de execuţie. Termenul de finalizare a lucrărilor este de şase luni pentru fiecare dintre ofertanţi", se arată într-un comunicat al Consiliului Judeţean Cluj.
Ofertanţii sunt Construcţii SA - Icco Systems - Geo Arc Otopeni (cu o propunere de 137,8 milioane lei), Romstrade (155,3 milioane lei), Impresa Pizzarotti & C (Italia) - Impresa Cavalleri Ottavio - (162,1 milioane lei), Construcciones Sanchez (Spania) - Dominguez Sando - (Spania) - Delta ACM 93 - Drum Concept (131,6 milioane lei), Grup 4 Instalaţii - Sylc Con Trans (152,4 milioane lei) şi Cooperativa Edille Appennino (Italia) - Airport Management Consultancies (127,4 milioane lei).
Preşedintele CJ Cluj, Alin Tişe, a subliniat în comunicat importanţa noii piste.
"Vechea pistă nu mai face faţă actualelor cerinţe generate de creşterea numărului de mişcări şi a greutăţii noilor aeronave. Noua pistă va fi construită în două etape, începând cu acest prim segment de 2.100 de metri, ceea ce va permite preluarea traficului, iar prelungirea ulterioară, până la 3.500 de metri, se va face după finalizarea procesului de despăgubiri şi deviere a cursului Someşului, cel mai probabil în cursul anului viitor. Actuala pistă va fi păstrată ca şi cale de rulare", a spus Tişe.
El a mai spus că viitoarea pistă va permite aterizarea şi decolarea avioanelor de tip cargo sau transatlantice.
Şi anul trecut CJ şi