Pentru cine circulă cu 965 km/h, prioritatea este un scaun ejector, scrie Daily Mail. Inginerii britanici de la BAE Systems, o firmă care se ocupă cu securitatea aeriană, au petrecut luni întregi încercând să perfecţioneze tehnicile de paraşutare din noul avion de luptă F-35 Lightning.
Pentru a replica mişcările şi viteza unui avion în zbor, ei au construit o pistă specială în Oxford. Acolo, ei au accelerat cockpitul (cabina piloţilor) noului avion până la viteze apropiate de 1000 km/h şi au testat scaunul ejector.
Oamenii de ştiinţă spun că scaunul a trecut toate cele treizeci de teste efectuate în Marea Britanie, Franţa şi SUA.
După luni întregi de teste pe manechine, britanicii au reuşit să reducă la trei secunde timpul necesar între tragerea manetei şi paraşutare.
"Puteţi să vă imaginaţi cât de repede se petrece totul", a declarat Rick Whitaker de la BAE Systems. El a precizat că noul avion, care va înlocui învechitul avion Harrier, este perfect "pe orice fel de vreme, atât ziua cât şi noaptea şi poate opera la orice înălţime".
Forţele armate din Marea Britanie şi SUA şi-au comandat deja noile avioane F-35 Lightning.
Pentru cine circulă cu 965 km/h, prioritatea este un scaun ejector, scrie Daily Mail. Inginerii britanici de la BAE Systems, o firmă care se ocupă cu securitatea aeriană, au petrecut luni întregi încercând să perfecţioneze tehnicile de paraşutare din noul avion de luptă F-35 Lightning.
Pentru a replica mişcările şi viteza unui avion în zbor, ei au construit o pistă specială în Oxford. Acolo, ei au accelerat cockpitul (cabina piloţilor) noului avion până la viteze apropiate de 1000 km/h şi au testat scaunul ejector.
Oamenii de ştiinţă spun că scaunul a trecut toate cele treizeci de teste efectuate în Marea Britanie, Franţa şi SUA.
După luni întregi de teste pe manech