RCS&RDS, cel mai mare operator local de televiziune si internet, si postul de televiziune Antena 1 au cumparat in 2008 drepturile de televizare a campionatului intern de fotbal cu 102 milioane de euro (cu TVA), dar acestia ar fi amortizat cel mult jumatate din suma, potrivit lui Marian Petcu, account director la Starcom MediaVest Group, agentia de media a grupului de comunicare Leo Burnett Romania.
De altfel, managerul cred ca nici de aceasta data companiile care au cumparat o parte din drepturile TV ale Ligii 1 nu vor iesi in castig, chiar daca suma platita este de trei ori mai mica.
RCS&RDS a castigat licitatia pentru sezoanele 2011-2014 pentru primul pachet de difuzare a meciurilor din Liga 1, cu 13,2 milioane de euro (fara TVA), iar, principalul competitor, Romtelecom, a cumparat pachetul al doilea cu 12,9 milioane de euro (fara TVA). Totodata, pachetul numarul 8 a fost cumparat de catre Antena TV Group (Antena 1, GSP TV Antena 2, Antena 3, Euforia TV) cu 10,5 milioane de euro.
"Sumele platite sunt imposibil de compensat. Nu cred ca decizia de achizitie a fost una economica, ci mai degraba una de imagine", a spus Marian Petcu pentru Wall-Street.ro
Pe de alta parte, pachetele 3,4,5,6,7 si 9 nu au fost cumparate, iar pentru acestea s-ar mai putea organiza inca o licitatie sau meciurile din aceste pachete vor ramane nedifuzate.
Petcu adauga ca achizitia a doar trei pachete dintre cele noua scoase la licitatie este un lucru normal avand in vedere preturile mari impuse de Liga Profesionista de Fotbal (LPF).
Pretul stabilit de LPF pentru inceperea licitatiei a fost de 12,9 milioane de euro (4.300.000 euro/sezon competitional) la care se adauga TVA pentru fiecare pachet, cu exceptia pachetelor 8 si 9, pentru care pretul de pornire a licitatiei a fost pentru fiecare dintre ele, de 10,5 milioane de euro (3.500.000 euro/sezon competitio