Un scandal asemănător celui iscat pe tema „frunzei“ din logo-ul turistic al României, a izbucnit la Cluj. Asemănarea izbitoare între logo-ul Zilelor Maghiare ale Clujului şi cel al Zilelor Clujului a ajuns motiv de dispută.
Logo-ul Zilelor Clujului, creat în urmă cu câteva săptămâni de cunoscutul designer Bogdan Brânzaş, seamănă izbitor de mult cu cel realizat acum un an de către un alt artist, pentru Zilele Maghiare ale Clujului. Culorile, conceptul şi forma celor două logouri sunt aproape identice, cu excepţia numărului de turnuri folosite în imagini. Scandalul iscat aminteşte de cel de anul trecut, când logo-ul conţinând o frunză, folosit pentru noul brand turistic al României, a stârnit controverse în presa românească după ce s-a descoperit că seamănă izbitor cu cel al unei companii irlandeze de transport.
„Seamănă izbitor de mult“
Zilele Maghiare ale Clujului au avut loc în luna august a anului trecut, iar Zilele Clujului vor avea loc între 27 mai şi 3 iunie. Primul eveniment a fost organizat de mai multe ONG-uri, în timp ce al doilea este organizat de Primăria Cluj-Napoca.
Logoul realizat pentru festivalul maghiar a fost desenat încă de anul trecut, de către Könczey Elemér. El spune că nu vrea să acuze pe nimeni, însă „logo-ul folosit pentru Zilele Clujului seamănă izbitor de mult cu cel al Zilelor Maghiare ale Clujului“. „Eu am realizat logoul de peste un an şi, în vara lui 2010, când a avut loc evenimentul, a apărut pe toate afişele care au împânzit oraşul, deci e imposibil să nu fi fost văzut“, a mărturisit Könczey. Acesta a recunoscut că de-a lungul carierei sale i s-a întâmplat să se inspire din munca altora, dar de fiecare dată a venit cu ceva nou, lucru care în acest caz nu este valabil. În opinia sa, logo-ul zilelor oraşului este doar o copie de proastă calitate a muncii sale. „Cred că orice începător îşi poate da seama de asemăna