CEJ: Legea descurajează importul şi punerea în circulaţie a maşinilor second-hand cumpărate în alte state membre
Legislaţia europeană obligă ţările membre să aranjeze sistemul de taxe astfel încât acestea să descurajeze importul de maşini second-hand
Revenind asupra recomandărilor făcute de avocatul general la sfârşitul lunii ianuarie în cauza Tatu vs. Autorităţile române, Curtea Europeană de Justiţie (CEJ) ne-a amintit ieri că taxa de primă înmatriculare încalcă legislaţia Uniunii Europene întrucât produce un dezavantaj la vânzarea maşinilor second-hand din alte state pe teritoriul României. "Taxa de poluare introdusă de România, impusă maşinilor la prima lor înregistrare în România, contravine legislaţiei Uniunii Europene. Astfel, această reglementare are efectul de a descuraja importul şi punerea în circulaţie a maşinilor second-hand cumpărate în alte state membre", a comunicat ieri Curtea, precizând că a fost sesizată cu privire la acest aspect de către Tribunalul Sibiu, cel care a soluţionat cauza Tatu vs. Autorităţile române.
Analizând reglementarea care, de la 1 iulie 2008, instituie taxa de primă înmatriculare, Curtea menţionează că "reglementarea menţionată nu face distincţie între vehiculele fabricate în acest stat membru şi cele produse în străinătate", nefăcând distincţie nici "între vehiculele noi şi vehiculele de ocazie".
2.000 euro, plătiţi în 2008 pentru un Mercedes cumpărat cu 6.600 euro
Potrivit informării Curţii, Ioan Tatu a achiziţionat în iulie 2008 un autovehicul Mercedes Benz din Germania, care era fabricat în 1997. Capacitatea cilindrică a acestuia era de 2155 cm3 şi îndeplinea standardul Euro 2. Preţul de achiziţie a fost de 6.600 de euro. La 27 octombrie 2008, Ioan Tatu a achitat autorităţilor române, conform OUG 50/2008, taxa de poluare de 7.595 lei (aproximativ 2.200 de euro).
Consider