Dacă visezi la o echipă proprie de Formula 1, acum ai tot ce-ţitrebuie. S-ar putea totuşi să te răzgândeşti rapid. Revistabritanică F1 Racing a calculat că suma necesară doar pentru a punebazele este de aproximativ 70 de milioane de euro, folosindechipamentul disponibil pentru închiriere la Köln şi rămas în urmaretragerii din Marele Circ a celor de la Toyota. La acesta seadaugă costurile cu personalul, deplasările, cursele etc.
1.Maşinile de producţie a blocului motor
2,4 milioaneeuro
În 2003, în timpul vârfului investiţiilor în Formula 1, Toyotaproducea 200 de motoare pe an, fiind perioada în care se foloseaumotoare diferite în curse şi antrenamente. Procesul de fabricaţie aunui bloc motor nu durează mai mult de opt ore!
2.Aparate pentru piese
16 milioaneeuro
24 de roboţi industriali cu cinci axe fiecare produc părţilemotorului, cu o precizie de fracţiuni de milimetru! Aici se fac şicomponente precum suspensia, direcţia sau piese din fibră decarbon.
3."Truse" de scule
4,8 milioaneeuro
Peste zece ani de experienţă în Formula 1 au făcut ca Toyota săaibă printre cele mai dezvoltate seturi de scule. Sunt incluse treirampe, la aproape 300.000 de euro bucata, fiecare cu aproximativ100.000 de scule folosite pentru precizia roboţilor. Fiecare sculăcostă între 35 şi 170 de euro şi poate fi reparată în câtevasecunde.
4.Maşinile de producere a componentelor
5,3 milioaneeuro
Fabrica Toyota de componente este cea mai mare din Europa. Zecemaşini pot produce 2.000 de componente pe lună. Acestea se fabricădupă modele computerizate CAD 3D, cu ajutorul laserelor, careadăugă strat peste strat până la obţinerea formei dorite.
5.Tunelul de vânt
34,4 milioaneeuro
Toyota are două tuneluri de vânt la scară 60%, care pot generaviteze de până la 70 de metri pe secundă, adică 252 km/h