Publicitarii din grupul McCann si-au folosit creativitatea pentru a decora si a atribui noi functionalitati unor spatii din cladirea de birouri.
McCann Romania, unul din cele mai mari grupuri de comunicare de pe piata locala, care include agentiile McCann Erickson, Universal McCann, Momentum, MRM Worldwide si McCann PR, s-a mutat, in primavara anului trecut, intr-o cladire de birouri de pe strada Jules Michelet, in zona Pietei Romane. Cladirea inchiriata, de patru etaje, ii gazduieste pe cei aproximativ 230 de angajati. Cativa dintre ei i-au oferit, treptat, identitate.
Totul a inceput in iunie 2010, cand le-a venit ideea sa creeze o galerie de arta dupa conceptul “pop-up” - care apare brusc, neasteptat, e disponibila o perioada de timp iar apoi dispare. Au expus lucrarile unor artisti tineri precum Irlo, Noper, Saddo si Sinboy intr-o anexa a cladirii (care acum e folosita ca birou pentru echipa care lucreaza pe brandul de energizant Burn) si au integrat galeria in circuitul Noptii Albe a Galeriilor. Au creat o poveste in jurul conceptului “night shift” – cum ca in timpul noptii, dupa ce angajatii McCann pleaca de la munca in locul lor vin artistii plastici, pentru tura de noapte. Galeria a captat interesul a peste 1000 de vizitatori in noaptea respectiva.
O luna mai tarziu, publicitarii au creat un eveniment intr-un alt loc al cladirii, garajul. Au organizat un “Garage sale”, un fel de targ in care fiecare putea sa-si aduca de acasa lucrurile care nu ii mai foloseau si sa le vanda. Banii urmau sa fie donati victimelor inundatiilor. S-a creat o situatie de “win-win-win”, explica Andrei Kaigorodov (foto), account director McCann Erickson si unul din initiatorii proiectului: vanzatorii se descotoroseau de obiectele de care nu mai aveau nevoie, cumparatorii puteau gasi lucruri interesante, si totul era pentru o cauza buna. De data asta au venit s