Odată cu noul Amarok, Volkswagen Autovehicule Comerciale susţine că introduce, pe piaţa europeană, cel mai avansat pickup produs în serie la nivel mondial. Motoarele TDI de la Amarok - toate având injecţie directă şi supraalimentare - impun noi standarde în materie de economie de carburant şi emisii. Sistemele active şi pasive de siguranţă ale acestui pickup, precum şi dotările pentru confort, sunt la nivelul maşinilor pentru pasageri. Cu toate acestea, Amarok este şi extrem de rezistent. Multe dintre tehnologiile oferite pentru Amarok sunt utilizate pentru prima dată în segmentul pickup-urilor medii. Printre acestea se numără supraalimentarea bi-turbo pentru motorul vârf de gamă şi sistemul opţional de tracţiune integrală, permanentă, 4MOTION, cu diferenţial Torsen, care este una dintre cele trei opţiuni pentru tracţiune, disponibile pentru noul model.
TDI de ultimă generaţie
În privinţa propulsiei, Volkswagen Autovehicule Comerciale introduce, chiar din momentul lansării pe piaţă a modelului Amarok, o realizare tehnologică sclipitoare: Cu 120 kW/ 163 CP şi o cilindree de 2 litri, motorul TDI dispune de injecţie directă Common Rail, cu supraalimentare bi-turbo cu două trepte de control şi generează un cuplu maxim de 400 Nm la numai 1.500 rpm! Aceste performanţe superioare contrastează cu un consum mediu foarte scăzut, de numai 7,6 litri de motorină pentru 100 de km (Amarok 4x2).
Cea de-a doua variantă de motorizare a lui Amarok este un alt motor TDI cu patru cilindri - care în acest caz dezvoltă 90 kW / 122 CP. Tehnologic, acesta include o turbină cu geometrie variabilă. "Micul" TDI dezvoltă un cuplu impresionant de 340 Nm, încă de la 1.750 rpm. Acest propulsor consumă doar 7,5 l/100 km. Şi astfel, ambele TDI-uri se poziţionează sub pragul de 200 g CO2 pe km, o limită considerată a fi o barieră în această clasă. Alimentarea cu combus