Peste 100.000 de chinezi şi vietnamezi sunt plătiţi de către europeni şi americani să joace World of Warcraft sau Lineage online şi să le dea acestora "bonusurile" pe care le găsesc în jocuri, scrie BBC. Piaţa globală a bunurilor virtuale din jocurile online a ajuns la 2,1 miliarde de euro, arată un studiu al Băncii Mondiale, care spune că încurajarea acestei industrii ar putea scăpa multe ţări asiatice de sărăcie.
Cele mai populare jocuri online - cum ar fi World of Warcraft sau Lineage - au la bază ideea că un caracter devine mai puternic pe măsură ce colecţionează echipament (arme, armuri, puteri etc). Cu cât joci mai mult, cu atât ai şanse mai mari să devii mai puternic. Şi cum europenii şi americanii nu prea au timp, ei cumpără bani virtuali, echipament sau caractere "gata crescute" de la chinezii şi vietnamezii al căror job este să se joace online.
Aproape un sfert dintre vesticii care se joacă online dau bani reali pe bunuri virtuale, arată studiul citat. Mulţi dintre ei cheltuie sume importante, iar un britanic a plătit 5.700 de euro pentru un caracter virtual "cu level mare" (adică puternic şi avansat). Astfel, se naşte o nouă industrie, în ciuda opoziţiei producătorilor de jocuri, care consideră că "trocurile" îi discreditează.
Cele mai mari opt firme chinezeşti care vând bunuri virtuale au profituri de 7 milioane de euro fiecare, iar alte 50-60 de firme câştigă aproximativ un milion de euro fiecare, susţine BBC.
Raportul Băncii Mondiale arată că 30% din bunurile virtuale sunt produse de jucători, 50% - de către roboţi programaţi să joace, iar restul de 20 de procente - din conturi furate (hackuite).
Studiul explică şi cum sunt împărţiţi banii: în cazul unei tranzacţii de 100 de euro, 30 se duc către firma care a intermediat "trocul", 45 către firma care vinde bunuri virtuale, în timp ce persoana care a jucat primeşte 23 de eur