De luni, întrega circulaţie de sub Pasajul Basarab va fi redeschisă traficului. Afirmaţia îi aparţine primarului general al Capitalei, Sorin Oprescu. Aflat din nou în vizită de lucru la Pasajul Basarab, Sorin Oprescu a declarat: "Deocamdată, luni, dăm drumul la toată circulaţia de sub pasaj. Pe tot traseul de sub pod se poate circula. Gara Basarab este accesibilă şi, mai mult decât atât, mai eliberăm şi din intersecţia Plevnei-Giuleşti".
În privinţa finalizării lucrărilor la Pasajul Basarb, primarul general n-a putut să avanseze un termen, deşi iniţial acesta fusese stabilit la sfârşitul lunii martie: "Când se termină tramvaiul, că tramvaiul era problema, nu nebunia cu senzorii, care se pot monta într-o nopate. Pasajul va fi deschis traficului când e gata tramvaiul şi va fi încărcat cu toată sarcina, adică şi tramvai şi încărcătură şi tot. A doua zi, pe cuvântul meu, i-am dat drumul. Şi eu am aceiaşi aşteptare".
La ultima vizită la Pasajul Basarab, făcută în urmă cu două săptămâni, primarul Oprescu a anunţat că noua construcţie va fi inaugurată după ce se vor monta şinele de tramvai şi podul va fi încărcat la capacitate maximă cu maşini, camioane şi tramvaie.
5 ani de muncă şi nu e gata
Lucrările de construcţii la Pasajul Basarab au început în 2006. Iniţial, Pasajul Basaran trebuia să coste 60 de milioane de euro. Lucrarea s-a lungit şi lăţit până a sărit de 200 de milioane de euro.
Pasajul face legătura între Bulevardul Nicolae Titulescu, Podul Grozăveşti, Bulevardul Vasile Milea şi Şoseaua Orhideelor traversând Dâmboviţa peste podul existent şi calea ferată în zona Gării de Nord. Pe pasaj, în zona podului hobanat, va fi realizată o staţia de tramvai dotată cu scări fixe, lifturi şi escalatoare menite să asigure legătura între nivelul staţiei, nivelul solului, precum şi cu staţia de metrou Basarab.
Tramvaiul va circula pe par