• Rromii vor fi invatati in perioada urmatoare sa devina agenti de vanzari • Masura face parte dintr-un proiect cu finantare europeana, lansat ieri la Iasi • Comunitatea rroma incearca sa-si pastreze meseriile traditionale, iar iesenii vor invata de la aceasta sa fabrice tigai, cosuri de nuiele si bijuterii
Pentru a marca Ziua internationala a rromilor, sarbatorita pe 8 aprilie, K Consulting Management and Coordination (KCMC) a lansat ieri, la Iasi, proiectul "Atelierul itinerant Romano Butiq", care are ca scop popularizarea meseriilor traditionale ale rromilor. "Din studiile facute rezulta ca doar 10% dintre rromi mai practica o meserie traditionala. Principala problema cu care se confrunta mestesugarii rromi este piata de desfacere a produselor", a afirmat Lavinia Olau, directorul de relatii publice al KCMC.
Unul dintre proiectele ce vizeaza pastrarea meseriilor prin facilitarea gasirii de cumparatori este denumit "Romano Cher" ("Casa Rromilor"). "Pana acum, solutiile propuse erau de reconversie profesionala. Noi incercam sa venim cu pastrarea meseriilor traditionale si adaptarea lor la piata. Prin acest proiect vom crea o retea sociala alcatuita din meseriasi traditionali, ce va avea ca scop cooperarea si plasarea produselor", a declarat Ciprian Necula, managerul proiectului.
Vanzari pe net
Produsele realizate manual de membrii etniei rrome vor fi vandute, in curand, si pe internet. Pentru aceasta va fi creata platforma online de promovare si vanzare www.mestershukar.ro. In plus, proiectul lansat la Iasi va reduce somajul in randul etniei rrome. "Noi ne-am propus sa cream 500 locuri de munca, dar, odata ce meseria va fi stimulata, si mestesugarul se va inregistra pentru a lucra legal. Noi vom sustine acest lucru, il vom promova, astfel incat sa scada atat numarul celor fara mijloace de existenta, cat si numarul somerilo