Fondat în anul 1926 de Franz Schaffer, în Germania, grupul "Kludi" a rămas o afacere de familie, care are ca obiectiv producerea de obiecte sanitare de de lux - baterii, duşuri, sisteme de duş, accesorii pentru baie, baterii pentru bucătărie şi baterii speciale pentru spitale şi clinici, precum şi baterii semiprofesionale pentru hoteluri şi restaurante.
Având un sediu şi trei fabrici în Germania, grupul deţine linii de producţie şi în Austria, Polonia şi Ungaria. De asemenea, mai are un joint venture cu o firmă din Emiratele Arabe Unite, fiind prezent în toate continentele, mai puţin în America de Nord şi de Sud.
În România, "Kludi" este prezentă din anul 2000 ca reprezentanţă şi din 2006 ca societate comercială. Despre evoluţia companiei din ţara noastră şi a grupului, în general, precum şi despre produsele pe care le fabrică, ne-a vorbit, într-un interviu, Florin Barabas (foto), administratorul "Kludi" România.
* Interviu cu domnul Florin Barabas, administratorul "Kludi" România
Reporter: Cum a evoluat activitatea companiei în ultimii ani?
Florin Barabas: Dacă ne uităm în urmă, 2007 a fost un an bun pentru "Kludi", 2008 a fost cel mai bun an, am avut o cifră de afaceri de 7,2 milioane de lei, în 2009 am realizat vânzări de 4,65 milioane de lei, iar anul trecut am depăşit cifra de 6,36 milioane de lei, cu 37% mai mult faţă de anul precedent. Sperăm ca în acest an să revenim la nivelul din 2008.
Reporter: Care a fost strategia abordată de companie pentru depăşirea perioadei de recesiune economică?
Florin Barabas: Acolo unde sunt punctele de producţie au fost făcute tot felul de eficientizări ale proceselor, astfel încât, la nivel de grup, "Kludi" nu şi-a scăzut cifra de afaceri în toţi aceşti ani, iar în ultimul an a crescut cu puţin peste 5%. Au făcut multe angajări, s-au deschis multe birouri şi investiţii mari pe p