După ce luni întregi construcţia pasajului-mamut le-a impus şoferilor bucureşteni restricţii peste restricţii, de astăzi se deschide circulaţia pe sub pod. Aceasta ar fi o primă „inaugurare“ a celei mai mari lucrări de infrastructură din Capitală, pasajul propriu-zis urmând să fie dat în folosinţă, potrivit promisiunilor primarului Sorin Oprescu, peste aproximativ şase săptămâni.
Ajuns în al cincilea an de construcţie, Pasajul Basarab „se pregătea“ ieri pentru prima inaugurare: deschiderea circulaţiei pe sub pod pe Şoseaua Orhideeelor, între Calea Plevnei şi Bulevardul Dinicu Golescu, şi pe Bulevardul Dinicu Golescu, între Şoseaua Orhideelor şi strada Fluviului.
Muncitorii lucrau la ultimele retuşuri la rondul din faţa Gării Basarab ce uneşte rutele mijloacelor de transport în comun, botezat de ingineri „terminal multimodal“.
Vedeţi aici galeria foto
Foto: Lucian Muntean
Deocamdată, doar liniile RATB 105, 178 şi 63 vor circula pe-aici, liniile de tramvai urmând să fie date în folosinţă înainte de Paşte. Acelaşi „terminal“ include, pe lângă zona destinată mijloacelor de transport în comun, şi un spaţiu special amenajat pentru taxiuri ce va fi ocupat începând chiar de astăzi.
Foto: Lucian Muntea
„Să terminăm cu şina de sus şi cu toate alea şi o să circule şi tramvaiele. Când o să vedem tramvaiele pe aici, atunci e clar că s-a dat drumul la pod“, a declarat primarul Capitalei, Sorin Oprescu, evitând să dea un termen precis legat de finalizarea generală a lucrărilor de la pod.
Foto: Lucian Muntean
Probleme cu parcările
Edilul a solicitat directorului Administraţiei Lacuri Parcuri şi Agrement Bucureşti (ALPAB) să amenajeze pe unul dintre terenurile adiacente pasajului, din zona Gării Basarab, un mic parc. Muncitorii s-au conformat, astfel încât, ieri aceştia sădeau iarbă pe toate porţiunile de pământ de sub