Vânzările din industria locală a luxului au urcat, în 2010, la 460 milioane de euro, în mare măsură datorită segmentului auto și intrării în România a brandurilor Emporio Armani și Gucci.
Criza și-a pus accentul pe piața luxului, însă nu așa cum ne-am fi așteptat. Deși vânzările înregistrate pe plan local au crescut de la 380 de milioane de euro, în 2009, la 460 de milioane de euro, anul trecut, s-au putut observa schimbări importante în ceea ce privește profilul consumatorilor de produse și servicii de lux.
Specialiștii din domeniu estimează că numărul acestor clienți a scăzut cu 20% față de 2009, fiind vorba, pe de-o parte, de reducerea numărului cumpărătorilor din așa-numita categorie „nouveau riche“, iar pe de altă parte, de scăderea veniturilor consumatorilor din zona de top management.
Segmentul auto își menține ponderea cea mai însemnată în afacerile totale ale pieței de lux românești, în vreme ce segmentul de modă a reprezentat la nivelul anului 2010 aproximativ 20 de milioane de euro, după cum afirmă Srdjan Kovacevic, proprietarul grupului Alsa, deținătorul francizelor din România ale Max Mara, Ermenegildo Zegna, Pal Zileri și Emporio Armani. „Acest segment poate să se dubleze sau tripleze în următorii 20 de ani“, prognozează managerul, explicând că „mașinile sunt priorități acum. Însă procesul de cumpărare de articole de îmbrăcăminte și accesorii nu este pentru a arăta ce ai, ce deții. Îmi iau o haină pentru mine, ca să mă simt bine“.
Tot în 2010, și tot în franciză, s-a deschis primul magazin Gucci la București. „Gucci a fost foarte aproape de a intra printr-o investiție directă în România, exact cum a făcut-o la Budapesta, însă criza financiară a dus la deschiderea primului magazin în franciză, împreună cu un partener local (deținătorul francizei Cerutti - n. red)“, se arată în raportul despre piața luxului întocmit de către C