Foto: Roxana Roseti Teoretic, s-ar putea spune că a devenit destul de dificil să oferi telespectatorului român o emisiune de divertisment, seara, o emisiune la care să nu se expună rufele în public… Doar teoretic.
O emisiune de divertisment, cu „puncte” umoristice, dar şi cu subiecte de interes general. Poate sună a anii ’80-’90, dar dacă este ne gândim puţin anii aceia nu au însemnat numai zdrăngănit doctrinar, ci şi profesionism în ceea ce priveşte realizarea programelor de televiziune.
În prezent, modelul „late night show” a fost răsucit pe toate părţile. La fel cum răsucite pe toate părţile sunt şi rufele prezentului. În mijlocul unui public actualmente imprevizibil, despre care se crede că „asta vrea”, când de fapt nu mai ştie nici el exact ce vrea. O soluţie ar fi să i se dea, pur şi simplu, dar nu orice, ci lucruri care să-i rămână în minte şi, de ce nu, să-i facă chiar plăcere să şi le amintească! Pe această linie intenţionează să se situeze TVR2. Mai precis, să fie un canal de „special interest” şi „smart education”.
Pe 28 martie, la TVR2 şi-a făcut debutul emisunea de divertisment intitulată „La Mustaţă”. Situată pe tronsonul orar 21:00-22:00, „emisiunea îşi propune să fie cât mai apropiată de standardele BBC-ului, începând de la look, până la conţinut”, spune Constantin Trofin redactor-şef la Redacţia Programe Speciale a TVR şi prezentator al emisiunii. „Umorul, chiar dacă este mai îndrăzneţ, are un iz englezesc! Am fost plăcut surprins să aflu, după debutul emisiunii, că în ceea ce priveşte structura publicului care a urmărit «La Mustaţă», au predominat oamenii cu studii superioare (43 la sută)”.
În ceea ce priveşte conţinutul emisiunii, sunt abordate diverse teme (actuale sau aleatorii) atât cu umor, cât şi la modul serios, care sunt discutate cu invitaţi din domeniul artistic, dar şi politic, de ce nu. De exemplu, la emisiunea