Peste 30 de tineri au participat săptămâna trecută la Poiana Braşov la o şcoală de leadership unde au învăţat de la oameni de afaceri, specialişti în resurse umane sau sportivi cum să devii lider de echipă.
Piaţa Sfatului din Braşov a fost zilele trecute scena simulării de afaceri. Împărţiţi în două echipe, tinerii au vândut produse bio: brânză, caşcaval şi dulceaţă de lapte. Momentul în care tinerii, elevi de liceu şi studenţi, au devenit vânzători a fost exerciţiul suprem al unui program de pregătire de o săptămână, „Leaders School", organizat de Fundaţia Leaders.
Afaceriştii de probă au aflat doar cu puţin timp înainte ce au de făcut, organizatorii păstrând secretă tema exerciţiului, pentru a le testa abilitatea de organizare, de a găsi rapid strategii de marketing sau de a realiza un obiectiv de vânzări în câteva ore. În „Ziua Z", studenţii Şcolii de Leadership au fost treziţi la ora 6.30. „Am vorbit cu nişte fermieri din zonă care au fost destul de amabili să ne ajute cu animale şi cu produse. Am obţinut aprobări pentru Piaţa Sfatului.
Împărţiţi în două echipe, veţi concura pentru a pune nişte standuri şi pentru a vinde telemea, brânză de burduf, caşcaval, iaurt dietetic, urdă, smântână şi dulceaţă de lapte", le-a explicat omul de afaceri Marius Ghenea tinerilor sarcina pentru următoarele ore. Fiecare echipă a avut la dispoziţie o jumătate de oră să-şi găsească un nume de afacere şi să-şi aleagă un manager dintre membrii săi.