Cândva „casă“ pentru 18.000 de angajați din industria textilă, celebra platformă industrială Apaca din București adăpostește azi nu mai puțin de 193 de firme, 24 de persoane fizice autorizate și peste 6.000 de angajați.
Liniștea sălilor în care acum două decenii răsunau mașinile de cusut e tulburată astăzi de tastaturile programatorilor ori de zumzetul angajaților de la call centere.
Tot clădirile Apaca găzduiesc nume cunoscute din publicitate (Euromedia și Betacons, respectiv Arbomedia), companii din construcții (cum ar fi francezii de la Colas), transporturi, comerț cu orice (de la autoturisme la detectoare de metale), consultanță în cele mai variate domenii, dar și patru sucursale ale unor bănci, sediul central al unei firme de leasing, fast fooduri, cafenele, policlinici, săli de fitness, jocuri electronice.Iar în curte s-a construit chiar și o minibiserică, unde businessmenii îi pot mulțumi divinității când încheie o afacere profitabilă ori îi pot cere ajutorul dacă sunt la ananghie.
„Lucrurile s-au schimbat imediat după 1989. Fabrica s-a spart în mai multe societăți comerciale, au început privatizările prin metoda MEBO, iar încetul cu încetul, pe măsură ce o bună parte din firmele de confecții s-au închis, s-a ajuns la situația de azi“, sintetizează doamna Sanda, fostă croitoreasă, actualmente vânzătoare într-unul din zecile de magazine de confecții din incinta Apaca. Business center pe bucăți Nu înseamnă că în spațiul din bulevardul Iuliu Maniu nu se mai produc haine.
Nume importante în industria textilă, precum Faberrom, Samric, Modconf sau Time International Trading dețin, fiecare, mii de metri pătrați de ateliere și sute de angajați și au cifre de afaceri anuale de ordinul milioanelor de euro. Chiar dacă, la un moment dat, după cum mărturisea acum ceva vreme Alexandru Ciucu, patronul Samric și al magazinelor Tata &Fiul și propri