Autostrada Deva-Orăştie va fi una clasică, cu două benzi pe sens şi bandă de urgenţă. Va cuprinde 21 de poduri şi pasaje, punctul forte reprezentându-l podul peste râul Mureş, care va număra 720 de metri lungime.
Legătura cu actuala reţea existentă de drumuri se va face prin intermediul a trei noduri rutiere: două la capetele autostrăzii şi unul la est de Simeria.
Va exista, de asemenea, un spaţiu de servicii. Executarea lucrărilor înseamnă 800 de noi locuri de muncă.
„Este un proiect foarte important. Sperăm ca cel târziu în 2013, aşa cum este prevăzut, să fie executat, iar lucrurile să meargă mai bine comparativ cu ce s-a întâmplat până acum cu autostrăzile din România”, a declarat Anca Boagiu, ministrul Transporturilor.
Prezentă ieri la demararea lucrărilor, aceasta a dat asigurări că descărcările arheologice nu vor da peste cap termenele de execuţie.
Autostrada Deva-Orăştie face parte din coridorul trans-european IV: Nădlac-Timişoara-Lugoj-Deva-Sibiu-Piteşti-Bucureşti-Constanţa.
Aceasta va număra 32,5 kilometri, prima secţiune (Simeria-Orăştie) urmând a fi finalizată în august 2012, iar cea de a doua (Deva-Simeria) în luna februarie 2013.
Valoarea contractului depăşeşte 177 milioane de euro, din care peste 108 milioane de euro reprezintă contribuţia Comisiei Europene, diferenţa fiind asigurată de la bugetul de stat.
Lucrările sunt realizate de firmele Strabag şi Straco.