Poiana Braşov: 31 de tineri au învăţat la o şcoală de leadership, de la afacerişti şi specialişti în resurse umane, cum pot deveni lideri de echipe. Piaţa Sfatului din Braşov a fost zilele trecute scena simulării de afaceri. Împărţiţi în două echipe, tinerii au vândut produse bio: brânză, caşcaval şi dulceaţă de lapte.
Momentul în care tinerii, elevi de liceu şi studenţi, au devenit vânzători a fost exerciţiul suprem al unui program de pregătire de o săptămână, organizat de Fundaţia Leaders. Afaceriştii de probă au aflat doar cu puţin timp înainte ce au de făcut, organizatorii păstrând secretă tema exerciţiului, pentru a le testa abilitatea de organizare, de a găsi rapid strategii de marketing sau de a realiza un obiectiv de vânzări în câteva ore.
În „Ziua Z" studenţii Şcolii de Leadership au fost treziţi la 6.30. „Am vorbit cu nişte fermieri din zonă, care au fost destul de amabili să ne ajute cu animale şi cu produse. Am obţinut aprobări pentru Piaţa Sfatului. Împărţiti în două echipe veţi concura pentru a pune nişte standuri şi pentru a vinde telemea, brânză de burduf, caşcaval, iaurt dietetic, urdă, smântână şi dulceaţă de lapte", le-a explicat omul de afaceri Marius Ghenea tinerilor sarcina pentru următoarele ore. Fiecare echipă a avut la dispoziţie o jumătate de oră să-şi găsească un nume de afacere şi
să-şi aleagă un manager dintre membrii săi. Pasul următor: tinerii „oameni de afaceri" au coborât din Poiana Braşov în oraş, acolo unde două standuri în formă de căsuţe de lemn aşteptau să fie amenajate.
Echipele „La Negruţa" şi „La ţărani" au avut apoi trei ore să-şi tipărească fluturaşi de promovare şi să stabilească strategii de marketing. Unii şi-au decorat standurile cu fân şi crenguţe de brad, alţii şi-au asigurat un fond sonor atractiv (au pus muzică populară pe laptopuri), fiecare şi-a stabilit preţurile. Cele două buticu