Reprezentanţii Uniunii Profesionale a Administratorilor Arad au anunţat că vor scuti administratorii de bloc de la cheltuiala cu semnătura electronică, obligatorie de la data de 1 iulie 2011. Este vorba despre o cheltuială de aproximativ 50 de euro.
Ei spun că au obţinut certificatul calificat de semnătură electronică emis de CertSIGN şi oferă administratorilor de condominii posibilitatea de a notifica uniunea să transmită datele cerute de Autoritatea Naţională de Administrare Fiscală, în format electronic.
Astfel, asociaţiile de proprietari sunt scutite de o cheltuială de aproximativ 50 de euro, necesară pentru obţinerea certificatului de semnătură electronică, care va deveni obligatoriu de la data de 1 iulie.
,,Cu acest certificat Uniunea are dreptul de a semna declaraţiile fiscale şi pentru alţi contribuabili, respectiv asociaţii de proprietari. În acest sens, preşedinţii asociaţiilor de proprietari vor semna un document de împuternicire autentificat de notarul public, din care rezultă dreptul titularului certificatului calificat de a semna declaraţiile fiscale pentru asociaţie. Rugăm asociaţiile de proprietari care nu posedă tehnică de calcul şi certificat calificat, care este obligatoriu de la 1 iulie, să se adreseze uniunii noastre, zilnic, între orele 8.30 - 15.30, uniunea prestând acest serviciu pentru asociaţii”, spune Ladislau Heveşi.
Pachetul de servicii oferit de Uniunea Profesională a Administratorilor conţine transmiterea în format electronic a declaraţiilor prin intermediul Sistemului Electronic Naţional, listarea pe suport hârtie a declaraţiilor cu confirmarea ANAF, întocmirea foilor de vărsământ către Trezorerie şi depunerea sumelor la Trezorerie privind contribuţiile la bugetul de stat şi bugetul asigurărilor sociale.