Inditex (proprietarul Zara), H&M şi C&A, companii cu afaceri cumulate de 30 de miliarde de euro la nivel mondial, vor deschide cel puţin 30 de magazine pe piaţa locală în cel mai efervescent an din retailul de modă.
O dată cu intrarea H&M pe piaţa locală, şi Inditex şi C&A accelerează anul acesta ritmul deschiderilor de magazine. Deşi pare că se aseamănă - cei trei au magazine de format mare, au ambiţii de a domina centrele comerciale şi schimbă rapid colecţiile -, strategia celor trei mari are mai multe diferenţe decât asemănări, scrie revista BUSINESS Magazin (www.businessmagazin.ro).
Pe piaţa locală, spaniolii de la Inditex, cu afaceri estimate la 100 de milioane de euro anul trecut, sunt primii care şi-au făcut curaj să pătrundă- în franciză, în 2004, şi direct trei ani mai târziu. Acum deţin 56 de magazine, dintre care 5 inaugurate în acest an şi au în plan cel puţin zece noi unităţi, având o cotă de piaţă de circa 5% (în condiţiile în care piaţa de retail de modă este estimată de Euromonitor la 1,9 miliarde de euro). Următorii intraţi au fost olandezii de la C&A în aprilie 2009. După primele nouă luni de funcţionare cu 3 magazine, la finalul lui 2009 compania trăgea linie şi obţinea încasări de aproape 8 milioane de euro. Pentru 2010 nu au fost anunţate rezultatele oficiale, însă anul trecut au fost deschise alte patru magazine. Ritmul va accelera în acest an, fiind planificate nouă deschideri. Primul magazin ce va fi deschis în 2011 va fi în Botoşani, în centrul comercial Family Center.
Ultimul intrat este H&M, care a inaugurat la sfârşitul lunii martie primele două magazine, ambele în Capitală. Alte şase urmează să îşi deschidă porţile în acest an, reprezentanţii H&M anunţând că România este prima ţară unde deschid opt magazine din primul an.
Intrarea H&M ascute astfel lupta din retailul de modă autohton, o piaţă destul de