Ministrul Transporturilor, Anca Boagiu, a anunţat ieri că a reziliat contractul cu firma franceză care trebuia să execute un tronson din autostrada A2. Compania franceză Colas ceruse 16 milioane de euro în plus şi prelungirea termenului cu 24 de luni pentru realizarea tronsonului de autostradă Cernavodă-Medgidia.
Măsura de reziliere a contractului încheiat între Ministerul Transporturilor şi compania Colas în 2008 a fost luată ieri, ca urmare a refuzurilor repetate ale francezilor de a continua execuţia lucrărilor. „Aceştia au invocat diverse motive pentru a justifica întârzierile, lipsa unei planificări şi a unei mobilizări corespunzătoare, precum şi lipsa aprovizionării cu materiale", se arată într-un comunicat al Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR).
Ministrul Anca Boagiu a anunţat că în luna mai va fi organizată o altă licitaţie pentru atribuirea acestui contract, iar lucrările vor începe până la finele anului. Companiei Colas i s-au cerut explicaţii pentru întârzieri pe data de 22 martie a acestui an, potrivit ministrului român al Transporturilor, însă francezii nu au dat niciun răspuns.
Cum se justifică francezii
Pentru că traseul autostrăzii a fost deviat, Colas a cerut suplimentarea bugetului cu încă 16 milioane de euro. „Evaluarea consultantului arată că noul traseu costă cu cinci milioane de euro mai puţin faţă de cât a cerut Colas", a declarat ieri Anca Boagiu. „Din cei 20 de kilometri ai proiectului, doar o porţiune de 5 km a fost pusă la dispoziţia Colas, în data de 12 iulie 2010. Colas a mobilizat toate resursele necesare şi a efectuat lucrări pe această porţiune din acel moment", a anunţat constructorul francez.
În urmă a rămas un drum pietruit
Firma care trebuia să construiască tronsonul de autostradă Cernavodă-Medgidia şi-a strâns ieri cele 150 de utilaje din zonă. Pe tra