Costul pe kilometru mai mic faţă de alte ţări şi cheltuielile reduse cu şoferii îi atrag pe marii transportatori din Europa
Pe piaţa europeană a transporturilor de mărfuri, România poate ocupa un loc important, în ciuda perioadei de criză pe care o traversează. Marile companii din Vest prevăd în viitor o creştere foarte importantă a acestui segment în ţara noastră, mizând pe cheltuielile mai mici cu personalul şi pe costul pe kilometru al unui transport, sub nivelul celui practicat în majoritatea ţărilor din UE. „La o creştere anuală de doi la sută a economiei se preconizează o creştere a transporturilor cu şase la sută, date fiind costurile mai mici din România“, este de părere Ad van Wijk, olandezul care deţine pachetul majoritar la EVW Holding, importatorul DAF în România din 1996.
Prezent vineri în Bănie la deschiderea unui centru de vânzări şi service DAF pentru zona Olteniei, Ad van Wijk a dezvăluit cum au mers afacerile în ţara nostră în ultimii ani: „În 2009 a fost o adevărată cădere. Piaţa de vânzări de camioane a scăzut cu 80 la sută, iar criza s-a prelungit şi în prima jumătate a anului 2010. Abia din toamnă lucrurile au început să se schimbe puţin spre bine. Însă, în privinţa transporturilor de mărfuri, în ultimii trei ani afacerea a crescut constant, asta şi pentru că multe firme mici au dat faliment, iar cele mari au acoperit golul lăsat de acestea pe piaţă. În Olanda însă, vânzarea de camioane şi transporturile au scăzut şi au urcat împreună, pentru că există o piaţă mai matură şi mai bine organizată“.
Şi firmele româneşti se pot impune în Europa
Făcând o comparaţie între România şi Olanda, ţara noastră iese în avantaj. Preţul unui transport de mărfuri generale la noi este de 0,9 euro/km, faţă de 1,4 euro/km cât este în Olanda. În plus, România are şi avantajul cheltuielilor mult mai mici cu şoferii, care reprezi