Circulaţia la kilometrul zero al Craiovei va fi oprită 14 luni, pe durata lucrărilor. În studiul de fezabilitate al proiectului se arată că şoferii vor câştiga doar puţin peste un minut în traversarea porţiunii de drum peste care va fi înălţat un pod de 545 de metri.
Blocarea circulaţiei pentru 14 luni pare să nu aibă avantaje spectaculoase. Viitorul pasaj suprateran de la kilometrul zero al Craiovei îi va scuti pe şoferii care tranzitează intersecţia de la Valea Vlăicii cu puţin peste un minut de stat în trafic. Cifrele sunt prezentate şi în studiul de fezabilitate al proiectului, aprobat de consilierii locali în iunie 2010. Potrivit proiectului, valoarea economiei de timp a călătoriei s-a calculat după o formulă care conţine timpul de parcurs al porţiunii de drum fără realizarea pasajului, dar şi cu podul rutier.
„Economia de timp rezultată în urma realizării pasajului cu o lungime de 545 de metri este de 0,545/20 - 0,545/60 = 0,0182 ore“, se arată în respectivul studiu de fezabilitate. Transformând rezultatul în minute rezultă un minut şi cinci secunde.
Aşa va arăta intersecţia de la kilometrul zero al oraşului
Edilii susţin însă că şoferii vor câştiga câteva minute bune odată cu realizarea podului rutier. „Un drum va dura cu trei-patru minute mai puţin, în funcţie de ora la care se face“, ne-a declarat în urmă cu câteva zile viceprimarul Teodor Sas.
Conductele fantomă îngreunează lucrarea
În studiul de fezabilitate se mai arată că un alt avantaj este creşterea vitezei de rulare a autovehiculelor în Valea Vlăicii de la 20 kilometri pe oră la 60 de kilometri. În prezent, muncitorii de pe şantierul de la kilometrul zero forează la 16 metri adâncime pentru a planta cei 160 de piloni de susţinere a podului. Vineri, aceştia forau pentru al 13-lea pilon, singura problemă fiind conductele vechi care nu apar nici în schiţel