Televizoarele au cunoscut o dezvoltare impresionantă în ultimii ani, jurnaliştii de la BBC atrăgând atenţia că evoluţia accelerată a aparatelor şi a aplicaţiilor disponibile l-ar putea obliga pe consumator să scoată din ce în ce mai mulţi bani din buzunar pentru a ţine pasul cu progresul tehnologic.
Conexiunile la internet au schimbat profund modalităţile în care poate fi utilizat un televizor, spun specialiştii companiilor de electronice. "Televizoarele erau cândva un simplu ecran la care puteai urmări anumite programe fără a avea oportunitatea de a interacţiona. Acum, ele devin dispozitive inteligente care oferă mai multe tipuri de conţinut. Te poţi juca sau poţi naviga pe reţelele de socializare", explică David Stell, un reprezentant al companiei Samsung.
Conceptul de "conectivitate" a televizioarelor nu este unul nou. Peste 20 la sută din timpul petrecut de către americani în faţa televizorului este dedicat vizionării unor filme prin intermediul serviciilor precum Netflix, care îţi permit să comanzi sau să urmăreşti online un film la alegerea ta. Unele companii de electronice şi-au dezvoltat propria lor interfaţă de unde pot fi selectate diferite aplicaţii care le permit utilizatorilor să-şi personalizeze programele şi timpul petrecut la televizor. Pe baza preferinţelor fiecăruia, sistemele implementate oferă publicitate selectivă, în funcţie de programele urmărite şi apreciate de fiecare consumator, explică Russ Schafer, de la Yahoo Connected Tv.
Conţinutul video şi de date distribuit către noile televizoare performante evoluează rapid, pe măsură ce companiile care oferă servicii de internet, firmele de tehnologie şi trusturile media tradiţionale concurează pentru o felie din noua piaţă.
În acelaşi timp, dorinţa de a incorpora programe din ce în ce mai sofisticate într-un televizor este văzută cu îngrijorare de asociaţiile de protecţie a