Povestea licitației pentru bunurile lui Emil Cioran, recuperate de România cu ajutorul unui generos afacerist are, în realitate, o faţă mult mai dramatică şi care ar putea duce lucrurile până la Parchetul General, informează inpolitics.ro.
Impresia generală în România, la această oră, este că la o licitație, în Paris, s-au vândut nişte lucruri de mare valoare culturală pentru ţara noastră, aparţinînd marelui Emil Cioran. Ceea ce nu ştiu românii este de-a dreptul exploziv: arhiva Cioran nu zace de decenii la Paris, ci a fost permanent în România, de unde a fost scoasă relativ recent spre a fi vândută pe blat. Dezvăluirea aparţine regizorului Sorin Ilieşiu, autorul filmului "Apocalipsa după Cioran", împreună cu Gabriel Liiceanu, care susţine că asistăm la o veritabilă fraudă, pentru care va sesiza Parchetul General.
"Obiectele vândute nu sunt date de Cioran familiei Tacou, cum s-a vehiculat în presă, ci au fost permanent în ţară, în casa fratelui său din Sibiu, Aurel Cioran" afirmă Ilieşiu, pentru Inpolitics.
Cum au ajuns, însă, lucrurile lui Cioran în posesia familiei lui Tacou, cel care a fost patron al unei edituri franceze și a cărui fiică, Laurent Tacou, a participat personal la licitația de joi? Ilieşiu afirmă că, cel puțin în 2008, colecția era încă în țară:
"Un oficial al ministerului Culturii alături de care am participat, zilele trecute, la o emisiune radio, a recunoscut că în acel an, Eleonora Cioran, cumnata scriitorului, a oferit spre vânzare colecţia Ministerului, care a replicat, însă, că nu are bani pentru așa ceva. Atunci a luat femeia, probabil, decizia de a contacta familia Tacou, la Paris, pentru a le cere sprijin pentru vânzarea în străinătate a colecţiei, sub acoperirea că ar fi vorba, de fapt, de nişte obiecte primite de la Emil Cioran, personal", a explicat Sorin Ilieşiu.
"Nu ar fi imposibil să aflăm că bunurile au