Una dintre regulile de bază ale unui management performant este fixarea unor obiective "smart", cât mai apropiate de potenţialul real al angajaţilor, şi corelarea acestora cu competenţele angajaţilor.
Crearea unui plan de business coerent şi realist este cheia pentru obţinerea unui echilibru între motivarea angajaţilor şi reuşita afacerii, aceasta este concluzia la care au ajuns aproximativ 50 de manageri de resurse umane care au participat la un seminar organizat de firma de training Exec- Edu, creată de şcoala de afaceri ASEBUSS.
"Un plan de business se dovedeşte a fi bun dacă 60% din angajaţi au îndeplinit obiectivele. În schimb, dacă 80% din angajaţi au atins targetul şi iau bonusuri salariale, atunci planul de afaceri nu este bine stabilit", a spus Simona Podgoreanu, directorul de resurse umane al grupului Agricover, unul dintre cei mai importanţi jucători din agricultură, care are aproximativ 650 de angajaţi.
Cel mai important lucru în performanţa managerială este modul în care se fixează obiectivele.
Astfel, fiecare manager trebuie să le dea angajaţilor deadline-uri care să fie respectate, să-şi onoreze promisiunile privind acordarea bonusurilor pe criterii de performanţă şi să-i premieze în plus pe cei care performează peste medie. De aceea, o depăşire mult peste limită a targetului nu trebuie acceptată.
"În vânzări, spre exemplu, dacă toţi vând de două ori mai mult, atunci este o problemă cu obiectivul. Decât să adopţi un management performant pe care tu ca organizaţie nu-l poţi respecta, deşi l-ai agreat, mai bine nu-l ai. În egală măsură, greşelile trebuie asumate astfel încât managementul performant să fie îmbunătăţit anii viitori", a mai spus Podgoreanu.
Deşi fixat la începutul anului, planul de business nu trebuie perceput ca rigid, deoarece poate fi revizuit după o perioadă (fie trei luni în cazul afacerilor ca