Boagiu estimează că până în vară se va semna un nou contract, iar în toamnă încep iar lucrările. Radu Berceanu are însă alte scenarii: "ei se plâng la UE, că le stă în caracter, şi UE blochează tot şi adio, autostradă!"
Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) rupe contractul cu francezii de la Colas, constructorii tronsonului Cernavodă-Medgidia al Autostrăzii Soarelui. "Estimăm că în august vom avea semnat un nou contract, iar până la finele anului să începem lucrările fără a conduce la decalaje de termene în ceea ce priveşte starea acestor lucrări", a afirmat ministrul Transporturilor, Anca Boagiu.
Ea a ţinut să menţioneze că firma franceză a solicitat "costuri suplimentare importante", de 16 milioane de euro, în condiţiile în care consultantul proiectului estima cheltuieli generate de modificarea de traseu a A2 cu cinci milioane de euro mai mici. Alte motive invocate de oficialul guvernamental sunt solicitarea Colas de prelungire a termenului de finalizare cu încă doi ani, până în 2013, dar şi nefinalizarea proiectului pe o distanţă de 14 kilometri. "Este momentul în care trebuie să se înţeleagă, o dată pentru totdeauna, că România nu este ţara nimănui. Nu este loc în care constructorii au libertatea să nu îşi onoreze obligaţiile, bazându-se pe o clemenţă dusă până la infinit din partea autorităţilor", a mai spus Boagiu.
Berceanu: "Anul ăsta nu se termină neapărat ceva"
Şi Radu Berceanu a comentat pentru gândul situaţia tronsonului de autostradă Cernavodă-Medgidia."Nu lucrează de când eram eu ministru (compania Colas - n.r.). Nu înţeleg care e ideea lor. Sunt trei porţiuni de autostradă de făcut, a lor e la mijloc. Eu am fost de două ori acolo şi le-am zis: <