Francezii de la Colas au fost proaspăt alungaţi de pe Autostrada Soarelui de o Anca Boagiu care a decis că este vremea "să iasă din lâncezeală" şi "să ia taurul de coarne", după cum declara premierul Emil Boc duminică dimineaţa la emisiunea "După 20 de ani", de la ProTv.
Ministerul condus de Anca Boagiu a anunţat, luni, că s-a luat decizia de a rezilia contractul de construcţie al tronsonului Cernavodă-Medgia, în valoare de 224 milioane euro.
Câţi bani au primit francezii pentru lucrările efectuate în cei doi ani de la semnarea contractului? Potrivit datelor remise de Ministerul Transporturilor către adevarul.ro, de la începutul proiectului şi până la 31 decembrie 2010, francezii de la Colas au primit de la statul român circa 51 milioane lei, respectiv puţin peste 12,4 milioane de euro (la cursul afişat de BNR, luni, de 4,1084 lei pentru un euro, n.r).
De asemenea, potrivit aceloraşi date,, la 31 decembrie 2010, statul român nu avea datorii către Colas.
Decizia de a rezilia contractul a fost luată de Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale (CNADNR) "ca urmare a refuzurilor repetate ale Colas de a continua execuţia lucrărilor invocând diverse motive pentru a justifica întârzierile şi având în vedere lipsa unei planificari şi mobilizări corespunzătoare, precum şi lipsa aprovizionării cu materiale", se arată într-un comunicat al instituţiei.
Potrivit sursei citate, Colas "nu a finalizat proiectarea pe o lungime de aproximativ 14 km din cei 20,3 km şi nu a obţinut avizele şi acordurile necesare, inclusiv Autorizaţia de Construire, însă solicită costuri suplimentare importante şi prelungirea termenului de execuţie cu 24 de luni".
"Totodată, pe sectorul de 5,5 km aflat în execuţie, lucrările au fost începute cu întârziere în vara anului 2010, iar începând cu luna octombrie 2010 execuţia lucrărilor la