Necunoscători Consumatorii de vin din România nu ştiu cum, cât şi ce vin să bea din cauză că în ţara noastră nu s-a format încă o „cultură a vinului“. Obiceiul nostru de a amesteca vinul cu cola sau cu alte băuturi carbogazoase trădează educaţia precară pe care o avem în domeniul consumului, în general.
Românii încă beau vin, dar în cantităţi mari, amestecat cu băuturi carbogazoase şi fără să ţină cont de faptul că trebuie asociat cu mâncarea, sunt de părere oenologii. „În România nu există o «cultură a vinului» dezvoltată şi, pentru că lipsurile din comunism ne împingeau să consumăm mai mult dulce pentru a ne completa alimentaţia, avem în continuare tendinţă de a îndulci totul, inclusiv vinul", spune Cezar Ioan, jurnalist specializat în industria vinurilor.
Despre diluarea vinurilor, expertul în procedee de vinificaţie al producătorului „Domeniul Ştirbey" - germanul Oliver Bauer - spune că a observat şi el că unii români „îmbunătăţesc" vinul prin adăugarea de sucuri carbogazoase. „De ce au cumpărat vinul, dacă nu le place aşa cum este? De ce nu cumpără unul care să le placă? Unii simt nevoia de a-şi etala «cunoştinţele» în domeniu prin cumpărarea unui vin foarte scump, dar îi adaugă un pic de cola", este de părere Oliver Bauer.
Mult, bun şi ieftin
„Pe lângă faptul că nu ştim să alegem vinul şi îl cumpărăm mereu pe cel mai ieftin, îl mai şi amestecăm cu diferite băuturi carbogazoase, încât obţinem o băutură care numai vin nu se poate numi", explică redactorul-şef de la Vinul.ro, Valentin Ceafalău, principala problemă a consumatorului de vin din România.
Oliver Bauer trăieşte în Drăgăşani de şapte ani şi a observat şi alte obiceiuri legate de vin, specifice românilor. El spune că „îndoirea" vinului cu apă sau cu suc este una dintre „bilele negre" ale consumatorilor din ţara noastră, dar are de acordat şi câteva „bile