Această industrie ar putea avea un declin şi în acest an, dar mai mic decât în 2010
După "duşul rece" de anul trecut, jucătorii din industrie sunt mai pregătiţi pentru a acţiona
Unii jucători sunt mai optimişti şi afirmă că primul trimestru a venit cu o dezgheţare a pieţei
Piaţa de publicitate nu dă încă semne de revenire, în contextul în care puterea de cumpărare a românilor este în scădere, însă după "duşul rece" de anul trecut, jucătorii din indutrie sunt mai pregătiţi pentru a acţiona.
Astfel, Ileana Tomescu, Managing Partner Brand Connection, este de părere că primul trimestru al acestui an este asemănător cu aceeaşi perioadă din 2010, din punctul de vedere al activităţii. "După un al doilea an de criză, strategiile advertiserilor s-au stabilizat pe un nou tipar adaptat la această perioadă. În lunile ianuarie-februarie numărul campaniilor a crescut, profitând de preţurile sezoniere aplicate de televiziuni, dar şi de alte canale de media", a explicat, pentru Curierul Naţional, reprezentantul Brand Connection. În ceea ce priveşte topul categoriilor active, pe primul loc se menţine, ca şi anul trecut, categoria farmaceutice, potrivit acesteia. Operatorii de telefonie mobilă au fost mai puţin activi în primele trei luni ale acestui an, dar din aprilie se pare că şi-au revenit la intensitatea obişnuită. "De asemenea categoria dulciurilor (ciocolată şi bomboane) a intrat în top 10 categorii în acest an, profitand mai mult de aniversările din februarie-martie. 2011 pare că va avea tendinţe de consum şi investiţie similare cu anul trecut", a mai spus Ileana Tomescu.
Primul trimestru este cel mai greu
Radu Florescu, CEO Saatchi & Saatchi, spune că primul trimestru dintr-un este întotdeauna cel mai greu. "E nevoie de timp ca motoarele să se încălzească şi anul acesta nu face excepţie de la această regulă", a afirmat a