Zeci de mii de români au ajuns să cumpere online pe cupoane de reducere, atraşi de discounturile care pot ajunge chiar până la 99%.
În doar trei luni, numărul tranzacţiilor cu cardul a crescut de aproape patru ori pe aceste site-uri, de la 20.000 în decembrie la 77.000 în martie, arată datele comunicate pentru gândul de Netopia Sistem, procesator de plăţi electronice.
În prezent, numărul site-urilor de reduceri a ajuns la aproximativ 50, din care zece nou-apărute în martie. Groupon.ro, Kuponiada.ro, FunDeal.ro, TopDeals.ro, iDeals.ro sunt câteva asemenea exemple. E mai simplu însă să intri pe Cautăreduceri.ro, portal care integrează mai multe oferte.
Numai luna trecută, "vânătorii" de reduceri au cheltuit peste 750.000 de euro, cu 25% mai mult decât în februarie. Suma economisită este însă mai mare: cel puţin 800.000 de euro, în condiţiile unui discount mediu de 70%. Spre deosebire de lunile trecute, ofertele postate pe aceste site-uri au fost, în medie, produse cu valoare mai mare, adică s-au întâlnit foarte rar cumpărături de un leu, explică reprezentanţii procesatorului.
Se pot cumpăra tot felul de produse şi servicii din diverse domenii. Prânzuri ieftine la restaurante de renume, tratamente de înfrumuseţare, vacanţe, consultaţii la doctor, bilete la concerte - reprezintă doar o mică parte din ceea ce se oferă pe aceste site-uri.
Un prânz ajunge astfel să coste şase lei în loc de 33 lei, o comandă la spălătorie - doi lei în loc de 7,5 lei, iar o vacanţă pentru două persoane în Sicilia poate fi cumpărată cu aproximativ 1.000 de euro, comparativ cu 1.600, preţul normal.
"Pur şi simplu, nu mă pot abţine. E atât de ieftin încât nu pot zice nu". Este explicaţia standard a împătimitului de cumpărături pe cupoane. "Reducerile extrem de mari duc la apariţia impulsului de a cumpăra imediat", explică reprezentanţii Netopia. @N_