ANAF a clarificat oficial procedura eşalonării la plată a obligaţiilor la buget, neplătite la scadenţă. Ordinul a fost publicat la sfârşitul săptămânii trecute, în Monitorul Oficial şi reglementează procedura efectivă şi documentaţia în baza căreia se acordă eşalonarea, atât pentru persoanele juridice, cât şi pentru PFA, întreprinderi individuale etc..
Pentru persoanele juridice, cererea trebuie să cuprindă:
- datele de identificare ale contribuabilului;
- perioada pentru care se solicită eşalonarea;
- suma pentru care se solicită eşalonarea;
- justificarea stării de necesitate ce a condus la lipsa de lichidităţi şi neplata datoriilor bugetare;
- menţiune că solicitarea are temei legal OUG nr. 29/2011 pentru eşalonarea datoriilor bugetare; semnătura şi ştampila contribuabilului.
Cererea trebuie însoţită de următoarele documente:
1. Declaraţia contribuabilului că nu se află în procedura insolvenţei;
2. Documente relevante pentru susţinerea cererii;
3. Copia ultimei situaţii financiare;
4. Copia ultimei balanţe de verificare;
5. Situaţia încasărilor în ultimele 6 luni;
6. Program de redresare financiară, cu previziunea asupra realizării plăţilor bugetare;
7. Indicatori financiari orientativi ai organizaţiei. Soluţionarea cererii se va face în 60 zile.
Eşalonarea la plată nu se acordă pentru:
a) obligaţiile fiscale în sumă totală mai mică de 500 lei în cazul persoanelor fizice şi 1.500 lei în cazul persoanelor juridice
b) obligaţiile fiscale care au făcut obiectul unei eşalonări acordate şi nerespectate
c) obligaţiile fiscale administrate de ANAF cu termene de plată după data eliberării certificatului de atestare fiscală
d) obligatiile fiscale care, la data eliberării certificatului de atestare fiscală, intră în procedura compensării
e) obligaţiile fiscale de a căror