Reprezentanţii firmei italiene Astaldi SpA, care reabilitează DN 79, Arad-Oradea, dar şi constructorul autostrăzii Arad-Timişoara au întârzieri la lucrări şi nu şi-au respectat contractele. Anca Boagiu, ministrul Transporturilor, i-a invitat pe constructorii care nu respectă termenele să plece acasă, deoarece nu pot invoca lipsa banilor, ci doar lipsa poftei de muncă. În timp ce unii erau certaţi, alţii erau încurajaţi chiar de premierul Emil Boc, la începerea lucrărilor pe tronsonul de autostradă Deva-Orăştie, să lucreze repede şi bine.
Autostrada Arad-Timişoara, întârziată de Direcţia Sanitar Veterinară Arad
Tronsonul de autostradă Arad-Timişoara costă 140 de milioane de euro pentru 32 de kilometri şi ar trebui finalizat până la sfârşitul lui 2011. Acest lucru pare aproape imposibil, deoarece, conform estimărilor ministrului Transporturilor, Anca Boagiu, doar 40% din autostradă este finalizată până în prezent. Podul de la Arad, peste Mureş mai are încă până va fi dat în exploatare, dar constructorul, concernul Porr, este optimist. Centura Aradului în regim de autostradă are alocată suma de 124 de milioane de euro şi trebuie finalizată până în 2011. Constructorul a explicat că din cei 12 kilometri de centură a Aradului, doar zece vor fi sigur terminaţi în acest an. Ceilalţi doi depind de Direcţia Sanitar-Veterinară, a cărei clădire se află exact pe traseul autostrăzii. S-a implicat şi premierul Emil Boc pentru a găsi soluţii şi se pare că, în scurt timp, vor începe lucrările de demolare, iar turnarea betoanelor, abia la toamnă. Dacă vremea va fi favorabilă, până la sfârşitul anului va fi terminată toată centura Aradului în regim de autostradă. Dacă vremea nu „ţine" cu constructorii, atunci termenele de finalizare vor fi abia la anul viitor.
„Am văzut ce se întâmplă pe tronsonul Arad -Timişoara şi sper ca anul acesta să se dea în exploatare pentru