Acum cinci ani, pe 28 aprilie 2006, Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA anunţa începerea lucrărilor de reabilitare a căii ferate dintre Bucureşti şi Constanţa. CFR anunţa călătorii că trenurile de pe această rută urmau să aibă o întârziere cuprinsă între 30 şi 90 de minute, în funcţie de locul de plecare (Bucureşti Obor, respectiv Gara de Nord).
„În urma finalizării acestui program de reabilitare, va creşte gradul de siguranţă pe calea ferată, iar trenurile vor circula cu viteză sporită - peste 160 km/h -, ceea ce înseamnă că se va micşora durata de călătorie! CFR SA [...] îşi exprimă speranţa că demersurile sale vor fi înţelese şi susţinute, ţinând cont de faptul că, după finalizarea lucrărilor de reabilitare, călătoria pe calea ferată până la Constanţa va dura cel mult 2 ore", se arăta într-un comunicat de presă remis atunci de companie. Lucrările ar fi trebuit să fie finalizate parţial în 2008 şi în totalitate în 2009.
La cinci ani de la începerea lor efectivă, calea ferată dintre Constanţa şi Bucureşti nu este încă gata. Atât ministrul Transporturilor, cât şi, mai nou, primul ministru au declarat că inaugurarea va avea loc în vara acestui an, cel mai probabil în luna iunie. Reabilitarea celor 225 de kilometri a costat circa 900 milioane euro, iar pe tot parcursul lucrărilor circulaţia între Constanţa şi Bucureşti a fost un coşmar. Întârzierile au depăşit cu mult prognoza oficialilor, ajungând până la patru ore. Chiar ministrul Transporturilor, Anca Boagiu, a recunoscut, la Constanţa, că acest tronson de cale ferată „le-a scos peri albi românilor".
Nici după reabilitare lucrurile nu vor sta mult mai bine. Promisiunea iniţială, de două ore, s-a transformat acum în două ore şi jumătate. În anii '80, un tren rapid parcurgea aceeaşi distanţă în două ore şi 55 de minute, în condiţiile în care oprea în gările din Medgidia, Cernavodă, Feteşti, Ciu