Este oficial. Autostrada Soarelui nu va fi finalizată nici anul acesta. Pentru prima dată Ministerul Transporturilor, prin Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale (CNADNR), a reziliat un contract major cu o companie de construcţii pe care o acuză de întârzierea lucrărilor. Contractul de 224 de milioane de euro cu compania franceză Colas, care construia tronsonul de autostradă Medgidia-Cernavodă (20 km), a fost reziliat de CNADNR după un război al declaraţiilor care durează de săptămâni bune şi în care cele două părţi s-au acuzat reciproc de nerespectarea clauzelor contractuale. Ministrul transporturilor Anca Boagiu susţine că rezilierea contractului este un avertisment pentru toate companiile care construiesc în România întrucât România nu este "ţara nimănui".
"Este momentul în care trebuie să se înţeleagă, o dată pentru totdeauna, că România nu este ţara nimănui. Nu este loc în care constructorii au libertatea să nu îşi onoreze obligaţiile, bazându-se pe o clemenţă dusă până la infinit din partea autorităţilor", a justificat ieri Boagiu gestul de a rezilia contractul cu puternica companie franceză care, până în prezent, a câştigat contracte în România pentru construcţia de drumuri de aproximativ jumătate de miliard de euro.
Compania Colas a mai construit în România tronsonul de autostradă Lehliu-Drajna, parte şi el din Autostrada Soarelui, drumul naţional Urziceni-Buzău, 6 Caransebeş-Lugoj sau DN 21 Slobozia-Drajna.
Anca Boagiu a anunţat ieri că proiectarea şi construcţia tronsonului Cernavodă-Medgidia va fi scoasă din nou la licitaţie în luna mai, iar lucrările vor începe până la finele anului. Aşadar, nici anul acesta acea porţiune de autostradă nu va fi gata, deşi chiar ministrul Boagiu, ca şi predecesorul ei, Radu Berceanu, susţinuse, în mai multe rânduri, că ea va fi dată în folosinţă în vară, chiar dacă lucrările nu