După 20 de ani de la începerea lucrărilor, pasajul peste calea ferată de la Ciochiuţa din judeţul Mehedinţi a fost în sfârşit realizat. Compania Naţională de Drumuri şi Autostrăzi va face astăzi o primă recepţie în cadru restrâns, urmând ca peste aproximativ o săptămână obiectivul să fie recepţionat definitiv.
Scheletul de beton de la Ciochiuţa, mâncat de vreme timp de douăzeci de ani, s-a transformat în ultimul an în pasaj ce va fi dat în folosinţă în scurt timp. Lucrarea a costat 3,2 milioane de euro, bani care au venit din fonduri ISPA, la care s-a adăugat confinanţarea de 25% de la stat. „Pasajul peste calea ferată este legat cu podul peste pârâul Huşniţa. Are o lungime de 323 de metri, iar circulaţia se realizează pe două benzi.
După recepţia restrânsă, vom vedea dacă poate fi făcută şi recepţia finală“, au spus reprezentanţii Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri Craiova. Dacă pasajul a devenit în final o poveste de succes, Drumul Naţional 6, în zona localităţii Ciochiuţa, încă poartă urmele neputinţei firmei greceşti Proodeftiki. Din cauza blocajului financiar, constructorul grec a dat faliment şi a lăsat statul român cu ochii în soare şi drumul distrus pe alocuri. „Grecii au lucrat pe toată lungimea drumului de 30 de kilometri de la Butoieşti la Ciochiuţa, dar pentru că au dat faliment, Compania le-a reziliat contractul, iar acum trebuie să refacă totul“, au mai spus reprezentanţii DRDP Craiova. Într-un interviu acordat recent GdS, directorul Direcţiei, Ştefan Stoica, spunea că licitaţia pentru reabilitarea DN 6 va fi reluată. „Lucrările la drum au început acum şase ani şi a trebuit să facem expertiză, deoarece contractul iniţial a fost reziliat în 2008. Undeva la finalul toamnei ar trebui să avem un constructor pentru drum“, spunea Stoica.
Povestea pe scurt a falimentului
Reabilitarea pasajului şi a drumului Filiaşi