Din cate minciuni se poate construi o autostrada? Nu e o intrebare epocala si nu am sa intind intrebarea pentru ultimii 20 de ani, 30 de ani, in functie de cine era la putere. E o intrebare actuala, atat de actuala incat poate darama mitul viitorului: Romania va avea autostrazi curand.
Ministrii PD-L ai Transporturilor, Anca Boagiu si Radu Berceanu, justifica lenta coacere a tronsonului Cernavoda-Medgidia din Autostrada Soarelui (sau amanarea pana la campania din 2012 a finalizarii acestui segment de autostrada) acuzand compania franceza Colas de incompetenta.
Ca si un aparator al patriei, Anca Boagiu precizeaza ca "Romania nu e tara nimanui". La inceputul anului, PD-L striga la megafon aceeasi poezie: Autostrada Soarelui va fi terminata pana in anul 2012.
Cand doamna Paul Vass garanta terminarea acestui tronson, doamna Boagiu si domnul Berceanu nu stiau ca au in spatele lucrarilor o firma care nu isi respecta angajamentele? Imi e greu sa cred.
Si daca intr-adevar firma Colas nu si-a respectat contractul, de ce nu a fost data in judecata? Daca se ajunge in instanta, statul roman are toate sansele sa piarda, deoarece cunoastem birocratia franceza, pasiunea lor pentru clauzele din contract, documentele de justificare a clauzelor etc.
In privinta acestui litigiu exista niste intrebari la care cineva trebuie sa ne ofere raspunsuri: daca statul roman pierde (varianta pesimista) cum isi asuma esecul Berceanu si Boagiu?
In varianta optimista, care este suma pe care statul o va castiga in urma procesului? Deocamdata vedem o cearta costisitoare pentru drumaretii care vor un drum. Nimic real. Estimarile doamnei Boagiu pentru un nou contract in luna august sunt de-a dreptul penibile. Dansa garanta Autostrada Soarelui finalizata prin compania Colas, la inceputul anului. Dansa acuza acum firma de nesimtire. @