Surprinzător, dacă mergeţi sub 5.000 km pe an este mai convenabil să chemaţi o maşină galbenă
Costurile tind să se egalizeze când se iau în considerare drumuri totalizând 7.000 km
Taxiul te scapă de stres, amenzi şi birocraţie, dar nu te ajută când vrei să pleci în altă localitate
Orice om cu un strop de simţ practic se gândeşte de două ori înainte de a cumpăra o maşină: cum plăteşte (bani din cont sau leasing), de ce îi trebuie (mers zilnic la serviciu sau doar în week-end cu familia şi prietenii) şi, mai ales, poate suporta costurile anuale de întreţinere?
După ce-şi răspunde la toate aceste întrebări, înroşind hârtia de calcule, posibilul cumpărător va trebui să se gândească şi la variante, pentru că este foarte posibil ca folosirea taxiului să-l scoată ceva mai ieftin.
În plus, într-un Bucureşti cu un trafic zilnic îngrozitor, omul nostru ar putea fi încântat de această ultimă variantă care, dincolo de costuri, l-ar scăpa de stresul parcărilor, amenzi, birocraţie, rovignete, accesorii şi multe altele, lui nerămânându-i decât să stea comod pe bancheta din spate în timp ce este dus la destinaţie.
Pornim de la ipoteza că omul are de gând să cumpere un Logan de 1,6, de aproximativ 8.000 euro, pentru drumurile către serviciu şi îndatoririle familiale, care ar presupune parcurgerea a 20 de kilometri zilnic. De asemenea, am luat în calcul faptul că persoana ar vrea să schimbe maşina peste zece ani şi că ar reuşi să o valorifice cu aproximativ 2.000 de euro şi că are bani în cont pentru cumpărarea ei. Am ales această variantă datorită preţului moderat al autoturismului şi pentru că un leasing pe 10 ani i-ar dubla costurile de achiziţie, dar şi pentru că în cazul unei maşini "de duminică" cheltuielile sunt mai greu de estimat.
Numai benzina costă aproape 1.000 euro/an
Pe lângă amortizarea costului iniţial al