Producatorul britanic de medicamente GlaxoSmithKline (GSK) estimeaza, pentru acest an, o evolutie a vanzarilor pe piata autohtona in ton cu dinamica sectorului farmaceutic, potrivit declaratiilor lui Pascal Prigent, directorul general al filialei din Romania.
“Estimarile privind vanzarile tin de cresterea economica, precum si de recuperarea creantelor”, a precizat Pascal Prigent (foto), intr-o prima intalnire cu jurnalistii romani de la numirea sa in functie, la inceputul anului curent.
Ca valoare, la pret de producator, piata farmaceutica din Romania ar putea creste anul acesta pana la 10,95 de miliarde de lei, avansand cu 7,4% fata de 2010, potrivit unor estimari recente facute de compania de cercetare IMS Health Romania.
Prigent a subliniat ca mediul de afaceri din Romania are nevoie de predictibilitate si transparenta. “Vedem in Romania o piata cu mare potential (de crestere – n. red.) (…) Aici poti avea un mai mare impact decat intr-o piata din Europa de Vest”, a mai spus seful GSK Romania.
In timp ce tarile din vestul continentului inregistreaza rate reduse de crestere de la an la an, de sub 5%, piata farmaceutica romaneasca a progresat in ultimii ani in ritm de doua cifre. Chiar si in 2010, un an de plina criza economica, piata farmaceutica a raportat fata de 2009 o crestere de aproape 20%, pana la 9,62 mld. lei (la pret de distributie), potrivit companiei de cercetare si studii de piata Cegedim.
Oficialul nu a precizat o valoare a vanzarilor estimate pentru 2011, dar a explicat ca planurile vizeaza mentinerea rezultatelor in linie cu cele inregistrate in 2010, atunci cand vanzarile au crescut fata de 2009 cu 12,5%, pana la 137,1 milioane de euro.
Prigent a mai spus ca principalul sau obiectiv managerial este largirea accesului pacientilor romani la tratamente, in conditiile unei serioase subfinantari a sistemului sani