Donisie Culeţu, directorul OPC, spune că datorită modificărilor legislative clienţii sunt aproape pe picior de egalitate cu banca Consumatorii constănţeni au început să îşi cunoască din ce în ce mai mult drepturile. Nu se mai lasă păcăliţi de operatorii economici şi au înţeles că au un aliat în lupta împotriva celor care încearcă să-i înşele. Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor primeşte zilnic zeci de reclamaţii, iar cele mai multe dintre ele se dovedesc a fi întemeiate şi sunt rezolvate în favoarea consumatorilor. Despre aceasta am stat de vorbă cu directorul coordonator al CJPC Constanţa, Dionisie Culeţu.
- A crescut foarte mult numărul reclamaţiilor în ultima perioadă. Cum explicaţi acest lucru? - Într-adevăr, numărul reclamaţiilor, sesizărilor şi petiţiilor a crescut considerabil. Dacă anul trecut aveam aproximativ 700, anul acesta, numai în primele trei luni ale acestui an, am primit peste 850 de reclamaţii, iar peste 60% din acestea s-au dovedit întemeiate. Foarte mulţi consumatori vin la noi cu fel de fel de probleme care nu intră în competenţa noastră, precum modul de lucru în cadrul asociaţiilor de proprietari, calculul cheltuielilor pentru agentul termic sau modul de lucru al asigu-ratorilor de maşini, care nu plătesc la timp reparaţiile. Însă, 40% din controale sunt în baza reclamaţiilor, sesizărilor sau petiţiilor. Oamenii au început să capete încredere în noi şi îşi cunosc din ce în ce mai bine drepturile.
- Operatorii bancari sunt de-seori pârâţi la Protecţia Consumatorilor. Cum îi ajutaţi?
- Numai în primele două luni ale anului în curs am primit peste 50 de reclamaţii, din care mai mult de jumătate s-au dovedit întemeiate. În general, oamenii reclamă fie că au vreun comision care nu se regăseşte în prevederile contrac-tuale, fie că li se calculează eronat anumite comisioane, cum ar fi cel de administrare