Raiffeisen Bank România vrea să creas-că mai rapid decât sectorul bancar local, în contextul rezultatelor bune din 2010 şi problemelor înregistrate de unii competitori, şi vizează o majorare a cotei de piaţă, potrivit reprezentanţilor grupului austriac Raiffeisen Bank International (RBI), citaţi de Mediafax.
Directorul general al grupului aus-triac, Herbert Stepic, a oferit Româ-nia ca exemplu pentru a explica intenţia grupului de a se dezvolta în unele state mai rapid decât pieţele bancare locale: "Am avut rezultate foarte bune în România anul trecut, cu o rată a creditelor neperformante şi provizioane la jumătate faţă de piaţă, ceea ce ne-a pus într-o poziţie superioară şi cred că pe poziţia a doua la profitabilitate. Sunt şi alte pieţe pe care avem rezultate similare. Vom folosi rezultatele foarte bune în privinţa riscurilor pentru a continua evoluţia foarte bună pe provizionare şi vom folosi foarte activ acest model".
Regiunea Balcanilor, dar şi Româ-nia, respectiv Ucraina, ar putea înregistra o creştere moderată a creditării, în funcţie de segmentul pentru companii.
Raiffeisen vizează şi o majorare a cotei de piaţă în România, potrivit directorului financiar al grupului, Martin Grull. "Creşterea din regiunea Balcanilor va fi anul acesta destul de redusă. În Romania, unde am avut rezultate excelente, vom încerca să atragem mai multe afaceri bune şi vom ţinti o majorare uşoară a cotei de piaţă", a spus el.
Grull se aşteaptă ca programul de obligaţiuni pe termen mediu (Medium Term Notes - MTN) lansat în România să atragă finanţare la costuri rezonabile.
"Am iniţiat în România un program de obligaţiuni pe termen mediu prin care credem că putem atrage finanţare la un cost rezonabil, atât în euro cât şi în lei", a răspuns Grull la o întrebare privind posibilitatea atragerii de fonduri de pe pieţele locale în mai multe state, între care ş