Poliţiştii din cadrul Serviciului de Investigare a Fraudelor, Transporturi, Investigaţii Criminale şi Ordine Publică de la Poliţia Municipiului Giurgiu, în colaborare cu reprezentanţi ai Gărzii de Mediu Giurgiu au controlat două societăţi comerciale din Giurgiu care colectează deşeuri industriale reciclabile. În urma verificărilor sa descoperit faptul că administratorul unei societăţi nu poseda avizul Primăriei pentru desfăşurarea activităţii de colectare deşeuri fiind amendat de poliţişti cu 5.000 de lei.
Autorizaţii şi avize
Organele poliţieneşti îi atenţionează pe agenţii economici care realizează activităţi de colectare a deşeurilor industriale că au obligaţia să deţină autorizaţie de colectare emisă de Prefectura judeţului, cu avizul Primăriei comunei, oraşului sau municipiului în care îşi desfăşoară activitatea, pe baza dovezii că deţine spaţiul şi dotările corespunzătoare necesare pentru depozitarea deşeurilor colectate şi pe baza autorizaţiei de mediu emise de autoritatea teritorială pentru protecţia mediului, conform reglementărilor în vigoare.
Ordonanţa de urgenţă nr. 16/2001 prevede ca autorizaţia de colectare să cuprindă în mod obligatoriu denumirea agentului economic colector, datele de identificare a agentului economic colector, sediul, numărul de înregistrare la oficiul registrului comerţului, codul fiscal, grupa de deşeuri industriale reciclabile pentru care se acordă autorizaţia de colectare, adresa punctului de colectare şi termenul de valabilitate al autorizaţiei.
Totodată, agenţii economici sunt obligaţi să reintroducă în circuitul productiv deşeurile industriale reciclabile colectate prin predarea către agenţii economici specializaţi, autorizaţi pentru activitatea de valorificare a acestora, în condiţiile prezentei ordonanţe de urgenţă şi să elibereze deţinătorilor adeverinţa de primire şi plată, care va conţin