Dealerii auto din Timişoara nu se plâng de recesiune. Vânzările de maşini, spun ei, au mers mai bine în 2010 decât în 2009, iar anul 2011 a început cu dreptul. Nici clienţii nu s-au uitat la bani. Cele mai căutate au fost maşinile cu motor relativ mare, cu pachete de extraopţiuni.
„Programul Rabla a fost pentru clienţii noştri un factor motivant. Au câştigat dealerii auto care au avut promoţii. Un alt factor câştigător a fost explicarea costurilor de întreţinere a autoturismului. Astfel, cei interesaţi de cumpărarea unui model nou au apreciat sinceritatea dealerilor. Apreciez că anul 2011 va fi cel mai bun an de până acum, mai ales că pe piaţă urmează să apară modele noi", explică Ramona Damian, agent de vânzări.
Cele mai vândute modele de maşini au aparţinut dealerilor auto Ford, Skoda, VW, Dacia şi Mercedes. În plus, succesul vânzărilor a dus şi la deschiderea de noi showroom-uri în oraş. Astfel, doar în Timişoara au apărut doi noi dealeri auto. Ei vând mărci de maşini reprezentate până acum de dealerii cu experienţă.
Campionii vânzărilor rămân cei de la Dacia, brandul având mare succes cu modelul Logan. Agenţii de vânzări spun că marele atu al reprezentanţilor brandului autohton a fost programul Rabla. Pe locul doi se află Skoda Octavia şi Ford Focus. În timp ce modelul cel mai căutat de Octavia a fost pe motorină, cu un motor de 1.6 litri, fanii de Ford au preferat motorizarea pe benzină.
Doar prin programul Rabla, în Timişoara au fost vândute 150 de unităţi de Ford Focus. Nici agenţii de vânzări ai Mitsubishi nu au stat cu mâinile în sân în 2010, cele mai căutate şi vândute modele fiind Outlander şi L200. Aici, vânzările prin programul Rabla au fost nesemnificative. La Mercedes, cele mai căutate modele au fost cele din clasa C, câştigătoare fiind achiziţiile prin societăţi de leasing.
Citeşte şi alte materia