Toţi cei care au responsabilităţi în domeniul calităţii aerului ştiau din 2008-2009 că trebuie să aibă un plan de măsuri pentru reducerea poluării aerului, a afirmat ministrul mediului Laszlo Borbely astăzi, la o videoconferinţă cu prefecţii. Sursa: REUTERS
Asta după ce Comisia Europeană a decis, pe 6 aprilie, să dea în judecată Belgia din cauza nerespectării valorilor limită privind calitatea aerului impuse de UE pentru particulele în suspensie cunoscute sub denumirea de PM10. România are şi ea probleme din acest punct de vedere şi mai are două luni la dispoziţie în care să le rezolve.
„Sursele cele mai importante, identificate ca având o contribuţie semnificativă la creşterea concentraţiilor de PM10 sunt traficul rutier, activităţile industriale, şantierele de construcţii, lucrările de modernizare, reabilitare drumuri şi încălzirea rezidenţială din aglomerările respective, după caz”, a declarat ministrul mediului astăzi la sediul Ministerului de Interne.
Problema poluării aerului în România este cu atât mai stringentă cu cât încă din noiembrie 2009 Comisia a declanşat procedura de infringement solicitând măsuri clare pentru reducerea poluării. „Noi am transmis la Comisia Europeană programele de gestionare integrată pentru 4 aglomerări din România: Bucureşti, Iaşi, Cluj şi Craiova. În martie 2010, România a solicitat Comisiei Europene scutirea de la obligaţia de a aplica valoarea limită pentru PM10 (particule în suspensie) până la 11.06.2011 pentru 11 aglomerări si zone, respectiv municipiile Iaşi, Craiova, Cluj-Napoca, Bucureşti, Ploieşti, Baia Mare, Braşov, Bacău, Urziceni, Drobeta Turnu Severin, Copşa Mică şi Mediaş. De asemenea, în luna iunie 2010, Comisia Europeană a transmis cea de-a doua scrisoare în cadrul procedurii de infringement, iar România a încercat să prezinte contra-argumente, în principal referitoare la măsurile întreprinse pentru re