La un an dupa ce a lansat un magazin online pentru vanzarea produselor si serviciilor companiei, Romtelecom, cel mai mare operator de telefonie fixa din Romana, devine primul operator de comunicatii de pe piata locala care lanseaza un mall online (clickshop.ro), utilizatorii avand astfel posibilitatea sa cumpere produse precum electronice, obiecte pentru casa si gradina, articole sportive si de lifestyle.
Aceasta lansare face parte din strategia Romtelecom de diversificare a surselor de venit, conducerea companiei lansand in ultimii ani foarte multe servicii (cele mai importante sunt cele de internet si televiziune) prin care sa isi mareasca cifra de afaceri si profitabilitatea si sa diminueze pierderile de pe segmentul de telefonia fixa.
“Romtelecom este o companie aliniata la tendintele actuale ale pietei. Zona de online este intr-o permanenta evolutie, iar compania s-a dezvoltat semnificativ in aceasta directie in ultimii ani. Mall-ul lansat astazi este inca un pas pentru noi in aceasta directie”, au afirmat pentru Wall-Street.ro, oficialii Romtelecom.
Piata locala de comert online este estimata la circa 250 de milioane de euro anul acesta, in crestere cu circa 50 de milioane de euro fata de 2010. Principalul jucator este eMag, cu afaceri de 102 milioane de euro anul trecut, iar produsele IT&C reprezinta circa 60% din vanzarile de pe acest segment.
Platforma online clickshop este administrata de Romtelecom si dezvoltata de Deutsche Telekom, grupul german care detine 30% din OTE, actionarul principal al Romtelecom. Romania este a treia tara in care Deutsche Telekom lanseaza un astfel de magazin online, dupa Germania (t-online.de) si Austria.
Deocamdata produsele provin doar din Germania, dar pe viitor pe site vor exista si produse din alte tari. Transportul produselor achizitionate este gratuit pentru orice comanda de peste 300