Datorită preţului, vagoanele produse la Arad au câştigat competiţia în faţa celor din Asia.
Chiar dacă economia României s-a confruntat cu criza, economia Aradului a funcţionat din plin. La Arad, au fost fabricate vagoane noi de cale ferată, cele mai ieftine din lume, dotate la standarde europene, dar cu sistem „antinaş", şi tramvaie de călători performante, care vor intra în exploatare în acest an.
Cel mai ieftin vagon de călători din lume
SC Astra Vagoane Călători SA construieşte vagoane ieftine, dar performante. Compania a reuşit construcţia celui mai ieftin vagon de călători din lume, clasa a doua, dotat la standarde eu-ropene. Practic, costurile acestui vagon sunt aproximativ egale cu reabilitarea şi modernizarea unuia vechi. Printre dotări se află un sistem „antinaş", de monitorizare video, care-i va pune în imposibilitate pe călători să circulă fără bilet. Valer Blidar, preşedintele SC Astra Vagoane Călători SA, când i-a prezentat ministrului Transporturilor, Anca Boagiu, vagonul, a glumit şi i-a spus că unica şansă a „naşului" este să ia banii pe scările trenului. În următoarele trei luni, vor fi livrate 17 vagoane noi care vor circula pe liniile ferate din România.
Ministrul Transporturilor, Anca Boagiu, a precizat că vagoanele pentru trenurile de călători vor contribui la transferarea volumului mare de călători de pe căile rutiere către căile ferate. „Peste tot în lume se investeşte în calea ferată. La noi, investiţiile în calea ferată sunt mici, maximum 25%", a explicat Valer Blidar, preşedintele SC Astra Vagoane Călători SA. „În politica ministerului, există o preocupare foarte mare legată de transferarea volumului foarte mare atât de pasageri, cât şi măr--furi, care se transportă pe ru-tier, către calea ferată. Dar, pen-tru a realiza acest lucru trebuie să fii capabil să oferi un stan-dard corespunzător pentru transport", a d